Z dniem 15 lutego 2012 firma Złomak została wpisana na listę przedsiębiorców prowadzących stację demontażu pojazdów po numerem: SR-III-1.7221.16.2011.AG.
Oferta firmy Złomak zwiększyła się tym samym o możliwość legalnego wyrejestrowania – kasacji pojazdów samochodowych.
Przyjmujemy wszelkie pojazdy, niezależnie od ich stanu technicznego, rozliczając należność wg wagi pojazdu. Cena za 1 tonę pojazdu jest zmienna i uwidoczniona jest w cenniku. W przypadku braku możliwości przyjazdu samodzielnie, oferujemy możliwość odbioru pojazdu z miejsca jego parkowania.
Dokumenty potrzebne do zezłomowania pojazdu
DOWÓD REJESTRACYJNY - w przypadku braku dowodu potrzebne jest zaświadczenie z wydziału komunikacji lub pokwitowanie z Policji
KARTA POJAZDU - jeśli została wydana
UBEZPIECZENIE - aktualne na dzień kasacji
TABLICE REJESTRACYJNE - przynajmniej jedna
W przypadku braku któregokolwiek z dokumentów, właściciel pojazdu zobowiązany jest przedłożyć stosowne oświadczenie:
pobierz oświadczenie o braku karty pojazdupobierz oświadczenie o braku tablic rejestracyjnychpobierz oświadczenie o braku dowodu rejestracyjnegopobierz wszystkie oświadczenia.
Jeśli pojazd jest zarejestrowany na dwóch właścicieli, obydwoje powinni być obecni. Możliwe jest zezłomowanie pojazdu przez jednego z nich, pod warunkiem przedstawienia
pisemnego upoważnienia współwłaściciela.
Istnieje możliwość zezłomowania pojazdu przez osobę trzecią jeśli posiada
pisemne upoważnienie właściciela (właścicieli).
W przypadku, gdy pojazd nie został po zakupie przerejestrowany konieczne jest przedłożenie Umowy Kupna – Sprzedaży, faktury lub innego dokumentu potwierdzającego własność pojazdu.
Co dalej?
Efektem procedury kasacyjnej jest otrzymanie przez właściciela/li kompletu dokumentów, w skład których wchodzą:
Zaświadczenia o Demontażu Pojazdu lub Zaświadczenia o Demontażu Niekompletnego Pojazdu
Unieważniony dowód rejestracyjny
Unieważniona karta pojazdu (jeżeli wydana)
Unieważnione tablice rejestracyjne
Z takim zestawem dokumentów oraz ubezpieczeniem należy udać się w ciągu 30 dni do wydziału komunikacji organu wydającego dowód rejestracyjny celem wykreślenia pojazdu z ewidencji.
Po dokonaniu tej procedury istnieje możliwość odzyskania od Ubezpieczyciela części składki ubezpieczeniowej.
W tym celu należy sporządzić
wniosek o zwrot niewykorzystanej kwoty ubezpieczenia i złożyć go u Ubezpieczyciela wraz z decyzją organu rejestracyjnego o wykreśleniu pojazdu z ewidencji.